Handelsbetingelser

Levering af buketter og gavekasser:

Ved levering i Varde og omegn er det muligt at afgive bestilling indtil kl. 14.00 til levering samme dag på hverdage.
Lørdag skal vi have din bestilling inden kl. 10.00

Levering til begravelse:

Ved bestilling til begravelse skal tidspunkt på dagen altid oplyses.
Bestilling af bårebuketter, kranse og lign. med bånd skal afgives senest dagen før kl. 14.00.
Finder begravelsen sted en mandag, skal bestillingen afgives senest lørdag kl. 12.00.

Bestilling af bårebuketter, kranse og lign. uden bånd til begravelse, skal afgives senest dagen før kl. 16.00. Finder begravelsen sted kl. 10.00 eller før skal bestilling afgives senest dagen før kl. 14.00. Finder begravelsen sted en mandag inden kl. 10, skal bestillingen afgives senest lørdag kl. 11.00.

Hvis modtageren ikke er hjemme
Har du givet mulighed for at vi kan sætte bestillingen uden for døren eller aflevere til naboen, gøres dette. Vi kan dog ikke erstatte evt. bortkomne bestillinger.

Forekommer der meget høje eller lave dagstemperaturer og manglende skyggeforhold, sættes hverken blomster, vin eller chokolade uden for døren. Ligeledes kan der forekomme situationer hvor vi ikke sætter bestillingen udenfor døren, hvis vi vurderer at det ikke er forsvarligt at efterlade bestillingen. Hele bestillingen tages med tilbage til butikken, og der afleveres et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken.

Er bestillingen til en etageejendom, eller anden ejendom, hvor det ikke er muligt at komme ind i opgangen, tages bestillingen med tilbage til butikken. Er det ikke muligt at aflevere et kort (primært pga. af aflåste hoveddøre til trappeopgange) forsøges modtager eller afsender kontaktet pr. telefon.

Du kan med fordel give os mulighed for at tage bestillingen med til butikken, I fald der ikke er nogen hjemme. Vi afleverer et kort, hvor modtageren anmodes om at afhente bestillingen snarest muligt i butikken. På den måde undgås eventuelle bortkomne bestillinger. Har kunden ønsket at modtage bekræftelse sendes den umiddelbart, når levering har fundet sted, hvis leverancen er i Danmark. Vi bekræfter ikke leverancer leveret i udlandet.

Levering kan ikke finde sted på søndage og helligdage (undtagen Mors Dag, Fars dag og Valentins Dag).

Gavekort
Køber du et gavekort er det gyldigt i 3 år medmindre andet tydeligt er angivet. Der indsættes dato for gyldighed på gavekortet.

Kortbetaling
Ved kortbetaling hæves beløbet på leveringsdatoen. Alle kortbetalinger bliver hævet senest 20 kalenderdage efter bestillingsdato.

Elektronisk fakturering
Alle bestillinger som betales via elektronisk fakturering til offentlige myndigheder og institutioner i stat, regioner og kommuner skal påføres EAN-nummer.

Reklamationer
Købelovens mangelregler finder anvendelse på varekøb. Hvis kvaliteten eller udførelsen ikke lever op til forventningerne, beder vi dig kontakte os på

Telefon: +45 75 22 01 24. Dette skal gerne ske hurtigst muligt efter levering så vi kan rette eventuelle fejl eller mangler. Da blomster er en ferskvare, er det nødvendigt at man henvender sig hurtigst muligt efter levering, så vi har mulighed for at vurdere varen og eventuelt bytte den.

Fortrydelsesret
Som udgangspunkt er der ikke fortrydelsesret på afskårne blomster og buketter. Hver buket er håndlavet og unikt lavet ud fra kundens bestilling. Ydermere er der tale om levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt. Dog tilbyder vi at du kan fortryde ordren inden den påbegyndes. Dvs. fortrydelsen gælder for ubenyttet service og skal meddeles i god tid inden levering, senest dagen inden leveringsdato.

Følgende varetyper er altså undtaget fortrydelsesretten:

* Levering af fødevarer, drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads af en erhvervsdrivende, der ofte og regelmæssigt betjener faste ruter

* Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

* Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt

* Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen

Klage og Reklamationsmuligheder
Larsens Blomster garanterer, at en blomster hilsen udført og leveret af

Larsens Blomster er frisk ved modtagelsen, at udbringning sker på den ønskede dag, og at værdien af blomsterne svarer til det bestilte.

Eventuelle reklamationer, skal rettes til Larsens Blomster, Søndergade 41,
6800 Varde, eller telefonisk på +45 75 22 01 24. En sådan reklamation skal finde sted senest første hverdag efter leveringsdagen, og vurderingen vil i alle tilfælde bero på varens art og naturlige holdbarhed.

Scroll til toppen

Vi bruger cookies for at kunne give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores side accepterer du brugen af cookies.